Mijn lijst met blogs

vrijdag 30 mei 2014

Het sixties-jurkje!

Elke keer als er een pakketje met een besteld stofje thuis toekomt, voel ik mij als een kind op zijn verjaardag.
Je dag wordt meteen top!
Een tijdje geleden was het zo'n dag.
Ik had een super tricot-stofje besteld bij Het stoffenhuis.


Zoals je ziet is het een prachtig, maar wel best druk stofje.
Ik zag nog niet echt hoe ik het zou gaan verwerken, tot ik in een knipmode bladerde, en het patroon van een sixties-jurkje zag.
Uitproberen maar!


Dit is het resultaat!
Door de drukke print te beperken tot het middenstuk en het boven- en onderstuk sober te laten, krijg je een heel uitgebalanceerd effect.


Ik combineerde het "poezen-tricotje" met zwarte tricot.
Het materiaal voor het patroon uit knipmode was katoen, met een rits op de rug.
Maar door de jurk volledig in tricot te maken, is een rits overbodig.

Nog even een bedankje aan Sofie Prullemie voor de fotografie, en je oog voor detail!




1 opmerking:

  1. Ik ben blij dat ik een kleine bijdrage heb kunnen leveren tot dit mooie blogpostje. Super schattig jurkje! Past helemaal bij jou!

    BeantwoordenVerwijderen