Mijn lijst met blogs

vrijdag 9 mei 2014

De overgooier: niet alleen voor kleine meisjes!

Je ziet ze overal ronddartelen: kleine meisjes met superschattige overgooiertjes.
Heel comfortabel voor hen, je beweegt er lekker in en het is een kledingstuk dat een gemiddelde valpartij of een spelletje"op de poep van de grasheuvel schuiven" wel doorstaat.
Ik liep al een tijdje rond met het idee om een simpele overgooier voor mezelf te maken, maar het concept "overgooier voor volwassen dames"  is blijkbaar geen grote hit in zelf-maak-land.
Misschien omdat de gemiddelde vrouw niet vaak meer geconfronteerd wordt met valpartijen of rondschuiven op gras.
Behalve natuurlijk als je, zoals ik, in een kinderdagverblijf werkt.
Ideaal kledingstuk voor mij, dus!


Ik heb voor deze overgooier een bestaand jurkje overgetekend.
Daarna nam ik het lijfdeel in en liet ik het lijfje met opzet heel laag, om een echte overgooier-look te bekomen.

Door de vrolijke maar best drukke print besloot ik verder niets toe te voegen van fournituren.
Het jurkje is met een eenvoudig zoompje afgewerkt.


En het allerleukste aan dit kledingstuk: op koude dagen draag je er een shirt met lange mouwen en een legging onder, op warme dagen gewoon een T-shirtje.
Mooi én functioneel!






Geen opmerkingen:

Een reactie posten