Mijn lijst met blogs

zondag 18 mei 2014

Mijn zelfgemaakt labeltje gepresenteerd op portemonnee

Ik ben al een tijdje bezig met kleding en knuffels zelf te maken.
Daarom vond ik dat het tijd was voor "De Volgende Stap"...
Het leek mij leuk om een persoonlijk labeltje te hebben.
En zo begon de zoektocht...wilde ik er een naam op, en zo ja, welke naam?

Een héle godganse dag ontwerpen, uittekenen, opnieuw beginnen.
Tot ik ineens "het licht" zag: waarom zocht ik het zo ver?
Mijn labeltje werd simpelweg de afbeelding van één van de vogeltjes die mijn blog versieren.

Om het netjes te presenteren maakte ik uit een oude jeans van Vriend een portemonneetje.
Ik wilde eens een andere vorm dan gewoon rond, en tekende een uiltje uit de stof.


Aan de zijkant stak ik een rits (gerecupereerd van de jeans!).
De snavel en de blauwe contouren van de ogen zijn uit vilt en bevestigd met textiellijm.
Tot slot nam ik twee knoopjes uit de verzameling van de oma, en om het net dat tikkeltje extra te geven, vulde ik de knoopjes ook op met een beetje gele vilt.
En...aan de zijkant mijn labeltje!
Dit maakte ik met transferpapier, heel makkelijk en gebruiksvriendelijk.

Zo maakte ik ook mijn instrijk-etiketjes voor aan de binnenkant van zelfgemaakte kledij.

                                            

           Je moet het dus niet altijd ver gaan zoeken, soms staat wat je zoekt gewoon voor je neus!








1 opmerking: