Mijn lijst met blogs

zaterdag 23 augustus 2014

Ik recy-kleer!

Ik ben al enkele dagen serieus aan het opruimen in huis.
En telkens opnieuw verbaas ik mij over de enorme berg rommel die een mens kan verzamelen!

Meestal heb ik voor elk prulletje wel een excuus: dat rokje past niet meer, maar ik hou het bij, want wie weet doe ik nog iets met de stof, of kan ik de rits recupereren...

Zo ook met een tweedehands jurkje. Het lag eigenlijk al een paar maanden in mijn hobbykamer te wachten tot ik er iets draagbaar van zou maken.
Het oorspronkelijk model was, zelfs voor mij met mijn liefde voor retro en vintage, nogal...oubollig.
Met typische enorme pofmouwen en schouder pailletten.

Vele malen heb ik het jurkje peinzend vastgenomen, hier en daar iets losgetornd, en teruggelegd wegens te weinig inspiratie, tot het uiteindelijk helemaal uit elkaar lag.

Pas toen zag ik het licht! Na enkele malen aan elkaar zetten, terug uithalen en opnieuw beginnen is het echt leuk geworden!


Omdat ik al vrolijk bezig was met lostornen voor ik het idee kreeg een foto te maken van hoe het kleedje er oorspronkelijk uitzag, ontbreekt hier dus helaas een VOOR-foto.

Hopelijk wordt het dus goedgemaakt met de NA-foto!



4 opmerkingen: