Mijn lijst met blogs

vrijdag 11 juli 2014

Zpagetti-tas

Laatst wilde ik eens wat anders op haak-gebied.
Het moeten immers niet altijd figuurtjes en sjaals zijn die ik uit bolletjes wol tover.

Zo kwam ik in de lokale handwerkwinkel textielgaren tegen, de zogenaamde zpagetti.
Eens een ander materiaal, en eentje waar ik zeker fan van ben, omdat het gerecycleerd wordt. Altijd mooi meegenomen!

Omdat het garen zo dik is, is het ideaal om er projecten mee te maken die stevigheid vragen,
daarom kreeg ik het idee om een fleurig zomertasje te maken.

Het patroon haalde ik uit  "haken met zpagetti", een leuk boek vol toffe ideetjes voor het werken met textielgaren.

Tijdens het haken verbaasde ik mij erover hoe snel en gemakkelijk ik dit tasje in elkaar zette, voor ik het wist was het af!

Dit is het resultaat:


De handvaten en de de grote knoop haalde ik bij Veritas.
Door met een knoopje te werken heeft de tas een veilige sluiting, zodat hij ook "braderie-en-drukke-soldendagen-veilig" is.
(Hmm, zou dit woord een vast concept kunnen worden?) :-)


Helemaal klaar!
Nu nog een leuk zomerjurkje erbij en ik heb weer een nieuwe outfit voor de zomer!




2 opmerkingen:

  1. Lijkt me perfect voor alle seizoenen! Gewoon iedere keer net dat anders combineren ;)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Dit komt mij bekent voor waar zou ik dit reeds gezien hebben

    BeantwoordenVerwijderen