Mijn lijst met blogs

zondag 9 augustus 2015

Karlien en de kanten comeback

Jaja...lang genoeg geleden!

Ik zou hier wel 100 redenen kunnen opnoemen, maar laten we het er gewoon op houden dat het er gewoon totaal niet meer van gekomen is, om te bloggen én om creatief bezig te zijn.

Maar stiekem begon ik het wel te missen, de foto's maken, het verhaal errond vertellen...daarmee dacht ik op deze lazy sunday, "vooruit Karlien!"
Eens de spits er terug af is... :-)

Vandaag deel ik enkele foto's van kantklossen.
Mijn grootmoeder kantkloste, in de woonkamer lag altijd wel een kantkloskussen met een werkje erop.

Toen ik groter werd en ik het breien en het haken onder de knie had, begon ze mij dus de beginselen van klossen te leren.

Jammer genoeg heb ik maar enkele "lessen" kunnen volgen voordat zij overleed.

Onlangs was ik met Vriend in Brugge, Hét kantklos-walhalla van Belgie.
Daar kreeg ik een werkmap: kantklossen: het prille begin.

Met deze map ben ik mezelf dus met heel veel vallen, opstaan, frustraties en opnieuw beginnen, de basis aan het aanleren.

Mijn eerste werkje was een strookje kant met de drie verschillende "slagen" erin, om dit dus onder de knie te krijgen.
Ik heb het niet opgemeten, weet dus niet hoe lang het is, maar ik daag jullie uit om te raden hoelang ik hiermee bezig geweest ben...
Maar 2,5 uur...:-)
Het resultaat is...niveau beginner, maar kan er toch mee door voor na jaren de draad terug te hebben opgepikt...

Ja, dit blogbericht gaat letterlijk en figuurlijk over de draad terug oppikken :-)


Zo ziet een kantkloskussen er uit voor wie dit nog niet kent


De draad kan gemakkelijk "geklost" worden door de houten klossen


Eindresultaat na enkele uurtjes werk: de verschillende slagen


Een nieuw werkje

2 opmerkingen:

  1. Jeeej, terug creatief bezig! Ben blij dit te zien. Ik zal manlief nog eens aanzetten om contact op te nemen met z'n tante voor het kantklossen ;)

    BeantwoordenVerwijderen