Mijn lijst met blogs

zondag 7 december 2014

Vintage juweeltjes zelfgemaakt!

Het trok steeds vaker mijn aandacht: van die leuke juweeltjes met (gepersonaliseerde) piepkleine prentjes in.
Mooi!...
Maar...
Je kan er nog zo veel van kopen als je wil, het zal toch nooit precies HET juweeltje zijn dat je wil, of dat bij dat éne kleedje past.

"Dus laten we lekker zelf aan de slag gaan", dacht Karlien. Hoe moeilijk kan het zijn?
Gauw even geshopt online, voor de cabuchonhoudertjes, juweeltjeslijm en nog wat andere leuke hebbedingetjes.

Al gauw kwam ik erachter dat het toch wat meer vaardigheden vereiste dan ik dacht!
De eerste moeilijkheid bleek al: vind een prentje voor een cabuchonhoudertje van 13 op 18 mm....

Na een heleboel opzoekingswerk en prentjes aangepast te hebben qua grootte (danku Sofie!) konden we verder aan de slag.

We besloten met in plaats van een glazen cabuchon eens te werken met vloeibare fimo.
Je legt een laagje fimo over je prentje, bakt het af en voila!

Hier volgen de twee juweeltjes afgewerkt met vloeibare fimo


Juweeltje met een vintage afbeelding van het sprookje Roodkapje (sprookjes!!! :-) )


en een juweeltje met een prentje uit een kinderboek.

Ik werkte het onderste juweeltje af met een laagje hoogglansvernis, het Roodkapje-juweeltje zou zijn charme ermee verliezen en heb ik zo gelaten.

Ben er wel blij mee! 
Welkom, hobby nr ...  :-)

2 opmerkingen:

  1. Weeral echt iets voor jou he Karlien

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Oh, wauw, ze zijn geweldig geworden! Ben blij dat ik de juweeltjes-microbe heb doorgegeven!

    BeantwoordenVerwijderen