Mijn lijst met blogs

zondag 15 juni 2014

Het allersimpelste jurkje ooit!

De vakantie komt eraan!
Dat betekent vooral overuren kloppen achter de naaimachine, want mijn zomergarderobe heb ik het liefst toch helemaal gepersonaliseerd!

Ik had nog nood aan een paar simpele jurkjes, gewoon lekker basis.
De werkwijze daarvoor is eenvoudig: net zoals bij het overgooiertje van een vorig blogbericht, tekende ik een bestaand jurkje over.

Belangrijk hierbij is dat je een jurkje neemt dat perfect past, zodat je niet moet beginnen innemen of verbreden.
Natuurlijk gaat dat wel, maar dan is het niet meer het allersimpelste jurkje ooit! :-)

Je tekent het jurkje twee maal over, en houdt rekening met 1 cm naadtoeslag.
Nadien is het enkel nog voor- en achterpand aan elkaar stikken, en netjes afwerken.

En voila, je hebt alweer een zelfgemaakt jurkje, en dat op een dik uur tijd! Tuurlijk moet je dat er niet bij vermelden als je complimentjes krijgt...:-)


En als je het simpele jurkje een boost wil geven, voeg je een leuk detail zoals een ketting toe, en je look is helemaal af!




.

1 opmerking:

  1. Dit moet ik ook eens proberen (in de toekomst...). Als ik het goed begrijp hebt je zowel de voorkant als de achterkant in dubbel stof gemaakt? Of is het uit enkel (dik genoeg) stof gemaakt?

    BeantwoordenVerwijderen